مقاله مسئوليت مدنی و کیفری پزشک 7

پزشکدانلود مقاله مسوليت مدنی و کیفری پزشک 7کیفریمدنیمسوليتمسوليت مدنی و کیفری پزشک 7مقالهمقاله مسوليت مدنی و کیفری پزشک 7و

رفتن به سایت اصلی

مقاله مسئوليت مدنی و کیفری پزشک 7
لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتدسته بندی : ووردنوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )تعداد صفحه : 7 صفحه
 قسمتی از متن word (..doc) :  
‏مسئوليت (مدني و كيفري) پزشك‏در اين مقاله مسئوليت پزشك را از دو جنبه كيفري و مدني مورد بحث قرار مي دهيم و هدف اين است كه روشن كنيم آيا مسئوليت پزشك منوط به اثبات تقصير او است يا فراتر از آن نيز مي رود؟ و ديگر اينكه آيا پزشكي كه به قصد احسان فردي را معالجه مي نمايد ولي به عللي آن فرد جان خود را از دست مي دهد ضامن است مطلقاً در همه موارد يا در بعض موارد ضامن است؟ و يا اينكه در مورد پزشك كلاً قاعده احسان ‏–‏ كه مسقط ضمان است ‏–‏ را جاري كنيم؟ بدين معني پزشك محسن است و بر طبق آيه شريفه «ماعلي المحسنين من سبيل» ضماني بر او نيست. و چنانچه قائل به ضمان شويم در واقع بوي اسائه شده است «هل جزاء الاحسان إلا الاحسان» جهت روشن شدن مطلب كنكاشي پيرامون مسئوليت پزشكي در ابعاد مختلف لازم است. ‏مسئوليت پزشكي ‏آيا در موردي كه پزشك بطور مستقيم باعث تلف جان يا مال بيمار مي شود بايد او را ضامن دانست هر چند در عالم پزشكي خطائي مرتكب نشده باشد؟ ‏تميز اتلاف در مواردي كه پزشك تمام السبب را ايجاد مي كند، به ويژه در امر پزشكي دشوار است. بطور معمول، رابطه مستقيم بين تلف و اقدام پزشك در جراحي ها بيشتر عينيت مي يابد. بر همين اساس ماده 26 قانون ديات تدوين شده است (1) كه مؤداي اين ماده مطابق نظر مشهور فقهاء عظام است، و قيد «اگر چه ماهر بوده باشد» در پايان ماده نشان مي دهد كه بكار بردن مهارتهاي متعارف در امور پزشكي نيز او را از مسئوليت نمي رهاند. برخلاف نظر ابن ادريس (قده) كه مي فرمايد: پزشك آگاه و محتاط و مأذون را ضامن نمي داند. ‏بنابراين، جراح زيبائي كه بين بيمار را قطع مي كند ضامن است. زيان ديده تنها بايد وقع فعل و انتساب آن را به پزشك جراح ثابت كند و هيچ گونه نيازي به اثبات خطاي جراح ندارد. و گروهي از فقهاء (2) اذن بيمار را سبب از بين رفتن ضمان مي دانند، بدين معني عملي كه از نظر شرعي مجاز باشد ضمان ندارد، و مشهور فقهاء اذن را ناظر به مداوا مي دانند نه اتلاف.
 

  • کودک و فاجعه

    دانلود کودک و فاجعهفاجعهکودککودک و فاجعهو رفتن به سایت اصلی کودک و فاجعه لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتدسته بندی : پاورپوینتنوع فایل :  powerpoint (..PPT) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )تعداد اسلاید : 22 اسلاید  قسمتی از متن powerpoint…

  • تحقیق در مورد گزارش های آزمایشگاه 17 ص

    تحقیق در مورد گزارش های آزمایشگاه 17 ص 17, آزمایشگاه, تحقیق, تحقیق در مورد گزارش های آزمایشگاه 17 ص, دانلود تحقیق در مورد گزارش های آزمایشگاه 17 ص, ص, گزارش, گزارش های آزمایشگاه 17 ص, مورد, های رفتن به سایت…

  • تحقیق در مورد علل بزهکاری 12 ص

    تحقیق در مورد علل بزهکاری 12 ص 12, بزهکاری, تحقیق, تحقیق در مورد علل بزهکاری 12 ص, دانلود تحقیق در مورد علل بزهکاری 12 ص, ص, علل, علل بزهکاری 12 ص, مورد رفتن به سایت اصلی تحقیق در مورد علل…

  • تحقیق در مورد پلیمر

    تحقیق در مورد پلیمر پلیمر, تحقیق, تحقیق در مورد پلیمر, دانلود تحقیق در مورد پلیمر, مورد رفتن به سایت اصلی تحقیق در مورد پلیمر لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتدسته بندی : ووردنوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و…

  • مقاله امام علي متن انگلیسی به همراه ترجمه 8 ص

    (ص)8امامامام علي متن انگلیسی به همراه ترجمه 8 صانگلیسیبهترجمهدانلود مقاله امام علي متن انگلیسی به همراه ترجمه 8 صعليمتنمقالهمقاله امام علي متن انگلیسی به همراه ترجمه 8 صهمراه رفتن به سایت اصلی مقاله امام علي متن انگلیسی به همراه ترجمه…

  • کاراموزی بیمه 50 ص

    کاراموزی بیمه 50 ص 50, بیمه, دانلود کاراموزی بیمه 50 ص, ص, کاراموزی, کاراموزی بیمه 50 ص رفتن به سایت اصلی کاراموزی بیمه 50 ص لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتدسته بندی : ووردنوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش…

  • تحقیق در مورد پنیر پروسس و جانشینها یا محصولات پنیری بدلی 41 ص

    تحقیق در مورد پنیر پروسس و جانشینها یا محصولات پنیری بدلی 41 ص 41, بدلی, پروسس, پنی, پنیر, پنیر پروسس و جانشینها یا محصولات پنیری بدلی 41 ص, پنیری, تحقیق, تحقیق در مورد پنیر پروسس و جانشینها یا محصولات پنیری…

  • پیشینه ومبانی نظری تحقیق مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)

    پیشینه ومبانی نظری تحقیق مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) CRM, ارتباط, با, پیشینه, پیشینه ومبانی نظری تحقیق مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM), تحقیق, دانلود پیشینه ومبانی نظری تحقیق مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM), مدیریت, مشتریان, نظ, نظری, ومبانی رفتن به…

  • مبانی نظری وپیشینه تحقیق هوش عاطفی ومهارتهای ارتباطی

    مبانی نظری وپیشینه تحقیق هوش عاطفی ومهارتهای ارتباطی ارتباطی, تحقیق, دانلود مبانی نظری وپیشینه تحقیق هوش عاطفی ومهارتهای ارتباطی, عاط, عاطفی, مبانی, مبانی نظری وپیشینه تحقیق هوش عاطفی ومهارتهای ارتباطی, نظری, هوش, وپیشینه, ومهارتهای رفتن به سایت اصلی مبانی نظری…

  • تحقیق در مورد نقش ریاضی در مسئله یابی فرایند مدیریت روابط مشتری (CRM)

    تحقیق در مورد نقش ریاضی در مسئله یابی فرایند مدیریت روابط مشتری (CRM) تحقیق در مورد نقش ریاضی در مسله یابی فرایند مدیریت روابط مشتری (CRM), دانلود تحقیق در مورد نقش ریاضی در مسله یابی فرایند مدیریت روابط مشتری (CRM),…